Something Wild

Valami vadság
Jonathan Demme (1986)

Ahogy néztem besüppedve, a kényelmes megszokottság nyugodtáságban, a végén hirtelen arra eszméltem, hogy valahogyan, szinte észrevétlen módon, annyira erőszakossá vált és olyan nehéz, kilátástalan és elkeserítő helyzetbe kerültek ezek a nagy érzelmi utat bejáró főszereplők, hogy egészen gondolkodóba ejtett. Az eleinte a bolondossággal parádéző, könnyedkés, ám már akkor is bújtatottan komolyabb személyes problémákat sejtető roadmovie, voltaképpen váratlan mélységet kap és ezáltal átértelmezést követel magának. Egészen biztos vagyok benne, hogy másodjára más szemmel tudnám nézni és beérne az egyszerűnek tűnő, de finom megoldásokkal operáló Demme munkája. Az alapvetően elég ismerős, szinte agyonhasznált karakterek, ilyen hosszan és alaposan bemutatva, értelmet nyernek és átvedlenek hús-vér emberekké. Magyarul úgy táncolunk, ahogy a rendező úr fütyül. Egy nem kis bökkenő azért akad. A hosszú játékidőben sajnos el lehet veszni. Nekem eléggé sikerült. Voltak jelentek, melyeket felesleges köröknek éreztem. Ray Liotta brillírozik ebben a kiállhatatlan ficsúr eljátszásában, de kicsit egyben soknak is érzem és némileg túlságosan elrugaszkodottnak. Legalábbis Melanie Griffith (♥) és Jeff Daniels figurái mellett. Újrázás nélkül csak óvatosan idedobok neki egy 7/10-et, de ez ne vegye el senki kedvét. Kifejezetten érdekes film!


+ A végén a Wild Thing feldolgozás, huhh. Nem egyszerű. Nem tudom, hogy de mégis működik.

Megjegyzések