The Covenant

(aka. Guy Ritchie's The Covenant)
Guy Ritchie (2023)

Pár perce ment a film, amikor megfogalmazódott bennem, hogy I know when I see a beautifully shot movie. Lehet, hogy ha nem lennék ilyen kedves magamhoz (hogy pénzt és energiát nem kímélve tökéletesítem a filmnézős setupomant), akkor sokkal kevésbé tetszett volna. Merthogy ez a realisztikus, csodásan beállított, jó szemmel felvett, 4K HDR-ben prezentált film a maga egyszerűségében gyönyörű. Öröm ránézni minden kockára. Direkt kipróbáltam a másodlagos TV-men, ami nem OLED, hanem csak egy "vacak" LCD és kalibrálva sincs, de szintén 4K és HDR. Iszonyú nagy a különbség van. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy mennyire sokat ad az élményhez egy ideális megjelenítő. Mi az istenért nem olvasok egy betűt se a sok követett filmkedvelőtől, hogy törődnének vagy foglalkoznának ezzel? Nem értem.


Guy Ritchie nagyon jót tett velünk, hogy háttérbe húzódott, mert igazából mára nagyon unalmassá váltak  a kézjegyei. Ebben a filmben, érzésem szerint, teljesen sikerült átadnia magát az élmény igényeinek. Nyugodt tempóval vezeti végig ezt a remek ívű történetet. Van fordulat bőven, de a feszültséget és az érzelmeket is mindig sikerül átadnia. Az akciók nincsenek eltúlozva vagy felpörgetve. Horzsol, mert nagyon életszerű. Elképesztően jó a zenéje. Chris Benstead egy teljesen más szintre emeli a végig egységes, erős hangulatú dalokkal/dallamokkal. A vágóképekből/montázsokból talán egy kicsit sok, de épp csak pár másodpercre válik egy kicsit önismétlővé. Amúgy szinte semmi kivetnivalót nem találtam benne, végig nagyon élveztem. Szuperjó film!   8/10

Megjegyzések