My Cousin Vinny

Vinny, az 1ügyű
Jonathan Lynn (1992)

És akkor most megint jövök az éles szememmel. Bár ehhez azt hiszem nem kell kalibrált kijelző vagy különösebb érzék, mert egyes jelenetekben leesik a képről Joe Pesci irtó gáz kozmetikai balesete. Én nem is értem, hogy ez így hogy maradhatott benne. Az egyik jelenetben lehet látni a tapaszt is, ami húzza a bőrét. Irtó gáz, és ebben a formában nem értem, hogy egyáltalán mit akartak elérni vele... Ellensúlyozni viszont a másik oldalon ott van a Marisa Tomei jelenség. Kell a karizma és a kisugárzás, hogy ezeket az extravagáns, nagyon 90-es évek szereléseket ilyen vonzóvá tudja tenni. A játéka pedig vicces és ellenállhatatlan. Sok értelme a díjazásának nincs (oscart kapott), de értem, hogy mások sem tudtak elmenni mellette. Csodálatos teremtés.


A film meg over the top, elrugaszkodott, tipik 90-es évek. Ma ilyesmi már nem is készülhetne el. De a maga módján nagyon szórakoztató. Kortünet. Kirándulás egy más világba, így 30 év távaltából. Nem feltétlen volt jobb akkoriban, de több szempontból azért mégis. Az optimizus és a jövőbe vetett megrendíthetetlen hit járja át, és kurvára elszomorít, hogy ez ma elérhetetlen. Lehet, hogy csak azért, mert én akkor voltam gyerek, de basszus, ez nagyon hiányzik.   7/10

Megjegyzések