Pontypool

Pontypool - A zombik városa
Bruce McDonald (2008)

Lehet, hogy ez az egész egy rohadt nagy kamu. (Sőt, egész nyugodtan kijelenthetem hogy az, hiszen nyilvánvalóan baromság a kiinduló sztori, de ez ugyanúgy minden zombifilmre igaz.) A hatást azonban sikerül elérnie és ez a lényeg. Csak éppen annyival több az átlagosnál, hogy egy picit elgondolkodtat. Közben helytáll a zsáner alapkövetelményeinek, de ennél több aztán tényleg nincs benne, mert ahogy említettem, ez egy nagy kamu. Ezt arra értem, hogy elgondolkodtat ugyan, de a záró megoldás zavaros és kicsivel több magyarázatot érdemelne. Már ha lenne mit megmagyarázni. Viszont nekem szent meggyőződésem, hogy ezen felül nem lenne mit megtudni és ezért némileg értelmét veszti a hercehurca.


Na kb. akkora sületlenség az egész, mint amit itt megpróbáltam összehadoválni az első bekezdésben. Társadalomkritikát próbál előadni - ha nem tévedek - de annyira messze lő a céltáblától, hogy esélye sincs eltalálni. Most akkor vagy legyen direktben kimondva vagy legyen megalapozva a cselekménnyel előtte, mert így az egész a levegőben lóg. A lényeg a lényeg, van olyan izgalmas és furcsa, hogy nézeti magát, de ennek van egyéb oka is. Én ennél gyatrább alakítást főszereplőként, hát nem tudom mikor láttam. Keresni kéne. Fogalmam sincs milyen érzelmeket próbál sugározni Stephen McHattie, furcsák a gesztikulációi és közben csak dörmög és dörmög a tökéletes whisky+szivar hangján tenyérbemászóan. A többi színész meg még addig se ér fel, hogy idegesítő legyen, szóval tényleg elég nagy bravúr ebből a gárdából ilyen szintű filmet kihozni.   6/10

Értem én azt is, hogy alacsony költségvetés. De mi a jó fenének ez a mű, kékes színvilág? Hát nem természetesebb és megnyugtatóbb volna meghagyni a valósat?

Megjegyzések