Kvinden i buret

Nyomtalanul
Mikkel Nørgaard (2013)

Skandináv filmekben nem nagyon szoktam csalódni. Ez is a ritka kivételeket erősítené, ha egyértelműen rá tudnám mondani, hogy rossz vagy hogy nagyot csalódtam. De nem tudom. Inkább csak semmilyen. Bár ez is elég negatív, ha jobban belegondolok.
Elég jól szokott elsülni, amikor az északiak amerikai zsánerfilmek felé nyitnak. A sajátos karaktereiket átültetni a jól bevált sémákba, épp elegendő szokott lenni arra, hogy új színt vigyen a moziba, hogy egy kis plusz fűszerezéssel (amihez amúgy is nagyon értenek) akár egész meglepő, maradandó élményt tudjanak nyújtani. Nos, itt a rém ötlettelen történeten kívül a kiégett, mogorva, ám az elszántságának és különcségének ellenére szerethető főszereplőre esett a választás, meg a nyomorék családtagra meg blablabla. Nem érdemel sok szót. Ez csak simán nem jött össze. Leírhatatlanul hiányzik belőle a spiritusz. Talán kicsit durván hangzik, de lelketlen tucattermék.   5/10

Megjegyzések

  1. Naaa! Hát igen, te egy pöttyet másképp látod a dolgot és bizonyos szempontból igazat is adok. A történet ez, ezen olyannyira nem lehet változtatni, hogy én azt mondom, hogy a lehető legjobb könyvadaptációt hozták ki ebből. Így nézve (szerintem) egy élvezhető közönségfilmet raktak össze egy sikeres bestsellerből. Egyébként a Q ügyosztály történetei ha úgy tettszik egyszerű krimik, és belátom ezek kevésbé fordulatosak mint mondjuk egy Fejvadászok. Mindegy, az enyém is egy vélemény és te egyébként is jóval szigorúbb vagy :) (én meg biztos elfogult) Remélem írsz majd egy pár sort a Nimfomániásról is, nagyon kíváncsi lennék a te látásmódodra :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos élvezhető, de egy olyan szerencsétlennek mint én, akinek (majdnem) mindig valami újra és különlegesre fáj a foga, ez nem sokra elég. Muszáj volt szigorúnak lennem.

      Na most nézem, most már van jó minőségű Nimfomániás. Mikor utoljára néztem még nem volt megnyerő. Stay tuned. Nagyom kíváncsi vagyok én is. :)

      Törlés
  2. Igen van fenn jó minőségben, a második részt már én is gépen néztem, úgy döntöttem nem pazarolom el magamat mozira az első rész után. Szerintem ez eddig a legmegosztóbb alkotása Trier-nek, csak egy kicsit dilis-franchise ízvilága van. Na de nem befolyásollak (nem mintha lehetne), kitartóan várom. Ja és ha nem tetted meg, a második bejegyzésemet a filmről inkább mellőzd, sajnos nagyon belegabalyodtam ott a filozófiába, lehet nem jó szűrő.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Má mindegy. Olvastam. :)
      Itt nálunk nem is ment moziban egyáltalán. :(
      Szerintem Trier minden filmje megosztó. :D

      Törlés

Megjegyzés küldése