Drifter

Hörcher Gábor (2014)

Egy ilyen teljes értékű, kerek szociodrámát kihozni dokumentumfilmként forgatott alapanyagból, egészen egyedülálló teljesítmény. Öt év eseményét sűrítették össze úgy, hogy kb. egy évnek tűnik csak és mégis megfelel a hagyományos, zsánerben használatos dramaturgiai alapvetéseknek. Hogy miért így? Nem olvastam ennél bővebb háttértörténetet, de gondolom ezt adta ki az anyag. Hörcher Gábor remek meglátással állította össze - a gondolom elég bő alapanyagból - az ívet. A kapcsolatoknak van iránya és a közeget jól ragadja meg. Jól áll a filmnek ez a kurta játékidő is. A legfontosabb pedig az, hogy mivel a valóságot látjuk, kegyetlenül erős képeket kapunk.


Csak sajnos én is valahogy úgy vagyok vele, mint a többi ember aki egyáltalán értesült a létezéséről. Nincs tágabb kép, nincs ami kiemelkedjen belőle, nincs ami igazán megragadjon a nézőben. Érdekességnek viszont kiváló, teljesen releváns, aktuális témával, érdemi mondanivalóval szolgál, úgyhogy szerintem go & watch it! Egyedisége miatt felefele kerekítem.   7/10

Megjegyzések