First Reformed

A hitehagyott
Paul Schrader (2017)

Több szempontból is gondban vagyok ezzel a filmmel. Először azért, mert már 11 napja láttam, de csak most jutottam el odáig, hogy írjak róla. És a koncepcióm ezzel a naplóval ugye az, hogy azt írom le, ami eszembe jut. Külön ezért nem olvasok utána, se kritikákat, se véleményeket, nem nézem újra stb. Csak írom, ami eszembe jut. És itt jön közbe a másik bökkenő. Amellett, hogy a lukas agyam kieresztette a felét, nem hiszem, hogy megértettem, hogy miről szól. Vagy helyesebben azt, hogy miről akar szólni. Azt amit Paul Schrader mondani akar vele. Van ilyen.


Mégis elég jó filmnek tartom. De amúgy az is lehet, hogy csak én vagyok a kishitű, vagy hogy épp a gondolatébresztés a fő célja. A vallási évődés igencsak távol áll tőlem, de a személyes dráma ettől még javarészt átélhető. A sivár, hideg környezet, a bezárkózottság viszont valahogy manipulatívnak és választottnak tűnik, így nem tudok teljesen azonosulni a katartikus végkifejlettel. De mindegy is. Nem csűröm, mert végül úgyis csak arra jutok, hogy nem nekem szól. Újra kéne nézni, hátha többet kinyerek belőle. De mivel rengeteg hozzám közelebb álló vár újrázásra, azt hiszem én ezt itt tényleg befejeztem.   6/10

Megjegyzések