Les enfants du marais

A lápvidék gyermekei
Jean Becker (1999)

Gyönyörű történet az életről és a barátságról. Hiba nélkül abszolválja a rendkívül nehéz koncepciót, vagyis az elsőre infantilisnak és banálisnak tűnő mondandóját úgy sikerül elmondania, hogy kerüli a komoly drámát és az abszolút negatív szereplőket, mégsem válik túlontúl behízelgővé és giccsessé. Arányos, gördülékeny a rendezés, a kellően túljátszott színészi munka éppen annyit segít, hogy maguk a karakterek könnyedsége társra leljen benne. Egyszerűségével jó szándékú, jó indulatú és megható. Egy tökéletes kikapcsolódás karácsony idejére és bármikorra a jövőben, amikor egy kis erőre van szükség, vagy ha vissza kell nyerni az emberekbe vetett hitet.   8/10

Megjegyzések

  1. Anno kamaszként ez volt az első art mozis élményem, aztán később a Dunán is megnéztem. Külön öröm számomra, hogy hasonló élményeket nyújtott neked is. Ez az a típusú film amikor azt érzed, hogy otthon vagy. Annak a korszaknak a francia filmjeit egyébként zabáltam (Élet amiről az angyalok álmodnak, Vendome tér asszonya, Kelet-Nyugat), azóta bevallom hanyagoltam egy kicsit franciákat.

    VálaszTörlés
  2. Na! Ez tök jó. :) Nem is gondoltam, hogy te is szereted az ilyesmit. Tényleg otthon érzést nyújt, de ezt nem akartam beleírni, mert ez mindenkinek más. Ezek szerint te is ilyen családcentrikus-harmonikus típus vagy.
    Érdekes, de ebben tényleg a franciák a legjobbak. Lásd: Intouchables.

    VálaszTörlés
  3. Hát igen. A harmonikus típusról még annyit, hogy mindenem a vidék, és szerencsére úgy alakult, hogy időnként élvezhetem is azt a bizonyos "lápvidéket". Bár munka van vele bőven, de a nyugalom, a csend és a természet mindenért kárpótol. A lelki békémet ebbe vetítem, de legalább ott megtalálom, ha másképpen nem megy. Szóval az "otthon érzést" így értettem képletesen, de ebben az esetben számomra konkrétan vonatkoztatható az említett filmre.

    VálaszTörlés
  4. Kizárólag a városban nem is lehet kibírni, pedig én nem lakok kifejezetten nagy városban. Muszáj kimenni a természetbe.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése