Neon Spring

Neon tavasz
Matīss Kaža (2022)

Nem tudom, hogy láttam e már lett filmet, de végre eljött az ideje. És nagyon nem bántam meg. Igazából nem hagyott mély nyomot bennem, mert elég szokatlan a miliő ahhoz, hogy ne tudjam magaménak érezni. Átjön a posztszoci világ, de annak egy ilyen fura újgazdag, sajátosan művészies ága ez az ábrázolt ismeretségi kör, szóval hiába lenne sok kapcsolódási pont, mégis távolinak érződik. De maguk a kapcsolatok, a figurák tökéletesen lettek felfestve. A család, a barátok, az egész szociális rendszer, amiben a főszereplőnk él, kiválóan mutatja be, hogy mennyire törékeny egy felnövés. Hogy hány helyen úszhat el az élet, hogy milyen könnyen siklik ki egy alapvetően jó irányba haladó lélek. És hogy milyen kibaszott önző tud lenni az ember. A végére nekem még hiányzott valami, de amúgy nem nagyon tudnék belekötni semmibe. A látványvilág, a helyszínek különösen jók... Nagyon okosan és mély érzékenységgel elkészített film. Bátran ajánlható. Ja, és az utóbbi sok év legjobb bulijelenetei itt láthatóak. Csapattam én is velük!   7/10



Megjegyzések