Reality Bites

Nyakunkon az élet
Ben Stiller (1994)

A Greenbergben nagyon bírtam, a Walter Mittyre kívácsi vagyok, de tényleg, ki a fene gondolta volna Ben Stillerről, hogy egy ilyen fantasztikus generációs filmet rendez? Első nagyfilmjeként talán kicsit hangsúlytalanul halad, de ami történik az nagyon (nagyon!) 90-es évek. Roppant érzéke volt megragadni, hogy mi az, ami kor-jellemző és változásra érett. Elég csak a zakójára nézni. Szinte fáj. Ha ezt a filmjét látom (és persze jóval korábban), másképp ítélem meg. Most elég nagyot nőtt a szememben, ez nem vitás. Winona Ryder és Ethan Hawk első fénykorukban (előbbinek talán most jön a második, utóbbinak meg talán sose ért véget), mindketten magával ragadóak. A karaktereik nagyon emlékezetesek, már magában elvinnék a filmet egy közepes szintig. Ez azonban jóval több annál. Egy életérzés, ami nem csak amerikában volt releváns, hanem itt nálunk is. Én ugyan kicsit lecsúsztam erről, mert nem a hetvenes évek végén születtem, de van bennem is még ebből az MTV generációs mihaszna népből valamennyi. Ez tényleg hiánypótló volt.   7/10

Megjegyzések