Nope

Nem
Jordan Peele (2022)

Nagyon tetszett, mert érdekes, szokatlan élmény. De! Nem jönnek be a szereplők, a háttértörténetük és nem komálom ezeket a helyszíneket sem. Kénytelen voltam mindezzel a befogadás közben megbékélni, de a felvezetés így elég nyögvenyelősen ment. A vacak szinkron is eléggé zavaró. Érzésre egy csomó minden elveszik a fordítással... A történetvezetéssel annyi bajom van, hogy a következtetések, amivel rájönnek a következő lépésekre, elég légbőlkapottaknak érződnek. A lezárás meg annyiból fura, hogy megjósolhatatlan az utóélete a történteknek. A külvilág szinte nem is létezik; ezt én speciel sosem szeretem... Öreg sci-fi kedvelőként számomra a látványvilág is kicsit sovány, de azt el kell ismerni, hogy a fényképezés amúgy remek. Csak a hűha érzés nincs meg.


Olvasom az értelmezéseket, és így utólag el kell ismernem, hogy tényleg szuperül átgondolt. Egy csomó minden elment mellettem. Ugyanakkor, az élmény szintjén ezzel nem érek semmit. Nem tudok mit kezdeni vele. Lehet úgy nézni, hogy ez az én defektusom, de lehet úgy is nézni, hogy amit és ahogyan elvár a nézőtől, az elég specifikus felfogást igényel. Szóval nem igazán nekem készült... A legpozitívabb oldala ennek az egésznek, hogy úgy néz ki Jordan Peele szabad kézzel alkothat. Meg is érdemli, mert izgalmas filmkészítő.   7/10

Megjegyzések