Beverly Hills Cop

Beverly Hills-i zsaru
Martin Brest (1984)

Murphy sztárnak született. Tényleg ez volt a sorsa. Ez ennyi idő távlatából, szűz szemmel nézve is egyértelmű. De abszolút korhoz kötött a performansza. Nem kidolgozott és kifinomult, hanem improvizáltnak ható. És nem csak a poénkodásaira gondolok. Az egész sztori olyan esetleges, fésületlen. Laza és lelkesedésből készült, ahogy azt ma már nem lehetne megcsinálni. Nyilván ennek megvan a bája, de a mai filmek javához képest totál amatőr. Véleményes, hogy ez valakinek tetszik e vagy sem. Mivel nekem ez teljesen kimaradt a gyerekkoromból, nincsenek nosztalgikus érzéseim, objektíven tudok viszonyulni hozzá. És nekem ennyi ebből bőven elég volt. Jópofa szórakozás egy alkalomra. A folytatások iránt nem keltette fel az érdeklődésemet. Igazából a filmtörténeti vonatkozásait lenne érdemes megvizsgálni, ha érdekelne. De ne fáradjatok, én már röviden lejátszottam a fejemben és arra jutottam, hogy magát a filmet szerintem senki nem szereti annyira, csak Murphy sztárrá válása miatt fontos ez az egész. Ezt a rövid letterboxd recenziók is igazolják.   6/10

Megjegyzések