Duel

Párbaj
Steven Spielberg (1971)

Egy hét alatt három helyen futottam bele valamilyen formában (kritika, poszter, rövid vélemény), úgyhogy nem engedhettem filmtörténeti tudásomat továbbra is szégyenteljesen bolyongani a bűzös ingoványban; kénytelen voltam megnézni. Mind a 90 percet! Ja nem, mert volt benne szakaszosan némi alvás... Hát ez van, nem tehetek róla. Felőlem mondhatnak bármit Dennis Weaver alakításáról és a hatásos kameramozgásról, mindegy, hogy mit akarnak megszemélyesíteni a kamionnal és miattam filozofálhatnak róla akár naphosszat is értelmetlenül. De ugyanúgy hidegen hagy az is, hogy honnan vagdosták össze azokat a bizonyos hangokat a mélybe zúduló teherautóról. Szóval nem jött be. Nagyon nem. Ez csak egy lomha, ócska tragacs amit legalább annyiszor ki lehetett volna cselezni, mint ahányszor bevágták a (harmadszorra már nagyon unalmas) közeledését. Nem látom bele a gonoszt a gépbe és nem látom értelmét, hogy miért lesz öngyilkos vele a sofőr. Dennis Weaver játéka ripacskodó és még sorolhatnám tovább hosszasan, de nem teszem. Nekem nem lenne szabad Spielberg filmeket néznem.   3/10

Megjegyzések