Vi är bäst!

Mi vagyunk a legjobbak!
Lukas Moodysson (2013)

Házi Moodysson projekt. Az asszonykúlság-győztes Coco Moodysson képregényéből, férje és ura megfilmesítette az utóbbi idők legcukibb filmjét. A kiskamaszkort tisztelettel, iróniával, hálával és nosztalgiával közelíti meg. Szerepet kap benne a lázadás esetlensége, a kiszolgáltatottságuk nevetségessége, én meg már a film elején elolvadok, annyira tökéletes pillanatokat filmesítenek meg. Telitalálat a punk lecsengésének időszaka és telitalálat a három kiscsaj is.
Moodysson - egy film erejéig már biztosan - visszatért a könnyedebb műfajhoz és újra ugyanolyan jól áll neki, mint az undorító magyar című Redvás Amal idején. Sokan söprik félre az ilyen filmeket érdektelenségre hivatkozva, nekem meg pont ezek válnak legkönnyebben a kedvenceimmé. Garantáltan jókedvre derítenek, nincs bűnös élvezet érzése az embernek utána, mert érvényesen, okosan reflektálnak a társadalom változásaira, ugyanakkor érzékenyek és meghatóak. Instant kedvenc.   8/10

Megjegyzések

  1. Jó olvasni azt, hogy teljesen más aspektusából közelítetted meg a filmet. Ebből a megközelítésből (kamaszkori útkeresés) nekem is tetszett, hiszen saját magunkon mosolyogtunk a film folyamán. Számomra viszont Moodysson nagyon eltért attól a csapástól, amelyet én nagyon szerettem tőle (erős, arcon vágó társadalomkritika), és nehéz megszokni ezt a könnyed stílust. A dolgot pedig azzal cifrázta meg, hogy azért ebbe is elrejtett ezekből az összetevőkből, de nem volt célja kibontani.....te én ettől úgy berágtam, na mindegy. Azért kíváncsi leszek ezután mi lesz, egy jó van ebben, hogy kiszámíthatatlan, amiben ott van a meglepetés jelensége is. Egyébként már Trier is távolodik attól az ízlésvilágtól, amelyért megszerettem. Én is változok és ők is, végül is így természetes.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ja. Ezért érdekes, hogy mennyire különbözőek vagyunk. Szerintem jó volt a társadalomkritikusabb oldala is, ez viszont közelebb áll a szívemhez. És ahogy mondod, tényleg ott van ebben is ugyanúgy, csak nem azon van hangsúly. Olyasmi, mint amikor valaminek a hatására vagy csak simán a hangulatingadozásnak köszönhetően más megközelítésben látod a kérdéses dolgot. Ez most a pozitív oldal. :)

      Törlés

Megjegyzés küldése