Der Hauptmann
The Captain
Robert Schwentke (2017)
Lám-lám! Ki gondolta volna, hogy Robert Schwentke egy a rejtőzködő tehetség?! Olyan filmek után, amiket ő gyártott eddig (direkt nem nevezem a nevükön őket), nem kis meglepetés a százados. Ha nem a saját írása lenne, le sem tojnám! Ám történetesen ez egy full egy személyes projekt, úgyhogy egyéb kifogás hiányában, mélyen meghajolva emelem a kalapom.
Mindig mondom, hogy az agyonfilmesített világháborúkban, főleg a 2.-ban, még rengeteg potenciál van. Mivel a kezdeti és a végső időszakok bőven rejtenek magukban ki nem tárgyalt témákat. Schwentke megragadta a hírhedt Willi Herold karakterét, az információkat amik rendelkezésre állnak a ténykedéséről, és olyan frenetikus történet kanyarított belőle, hogy a fal adja a másikat.
Stílusban valahol az európai, saját hangját kiemelni akaró, egyedi látásmódú filmkészítés, és az amerikai típusú, manipulatív, sok eszközzel operáló filmgyártás közé lőhető be. Talán ez a legzseniálisabb húzás az egész projektben. Ugyanis ami itt szépen kibontakozik, az annyira abszurd, távoli és felfoghatatlanul brutális, hogy nagyon nehéz megemészteni. Ebben az ábrázolásban valahogy mégis fájóan hihető ez a káosz és a bennük ténykedő emberek. Schwentke (imádom a nevét), éles meglátással rátalált a lehetőségére annak, hogy váratlan pillanatokban némi feloldozó jellegű, képi humort csempésszen bele. Ez sokat segít a befogadónak, hogy ne legyen túl intenzív és monoton az élmény. Nem túl mély és személyes a karakterábrázolás sem, mert akkor nehéz lenne megemészteni, és jó döntés az is, hogy nem próbál Willi őrült fejével gondolkodni, mert az meg nyilvánvalóan téves út lenne. (Hogy is lehetne belehelyeznie bárkinek magát egy ilyen fejbe?!) Egy feszültséggel teli, a szemlélődő kényelmes nézőpontjából vetített, kalandos út ez a történelmünk legsötétebb napjaiba. És mint ilyen, elég nyugtalanító, de egyben mégis magával ragadó élmény. Váratlanul jó film. 8/10
+ Csodálatos, tűéles éjszakai fekete-fehér képek. Szar meg tévút ez a digitális technika mi?
Robert Schwentke (2017)
Lám-lám! Ki gondolta volna, hogy Robert Schwentke egy a rejtőzködő tehetség?! Olyan filmek után, amiket ő gyártott eddig (direkt nem nevezem a nevükön őket), nem kis meglepetés a százados. Ha nem a saját írása lenne, le sem tojnám! Ám történetesen ez egy full egy személyes projekt, úgyhogy egyéb kifogás hiányában, mélyen meghajolva emelem a kalapom.
Mindig mondom, hogy az agyonfilmesített világháborúkban, főleg a 2.-ban, még rengeteg potenciál van. Mivel a kezdeti és a végső időszakok bőven rejtenek magukban ki nem tárgyalt témákat. Schwentke megragadta a hírhedt Willi Herold karakterét, az információkat amik rendelkezésre állnak a ténykedéséről, és olyan frenetikus történet kanyarított belőle, hogy a fal adja a másikat.
Stílusban valahol az európai, saját hangját kiemelni akaró, egyedi látásmódú filmkészítés, és az amerikai típusú, manipulatív, sok eszközzel operáló filmgyártás közé lőhető be. Talán ez a legzseniálisabb húzás az egész projektben. Ugyanis ami itt szépen kibontakozik, az annyira abszurd, távoli és felfoghatatlanul brutális, hogy nagyon nehéz megemészteni. Ebben az ábrázolásban valahogy mégis fájóan hihető ez a káosz és a bennük ténykedő emberek. Schwentke (imádom a nevét), éles meglátással rátalált a lehetőségére annak, hogy váratlan pillanatokban némi feloldozó jellegű, képi humort csempésszen bele. Ez sokat segít a befogadónak, hogy ne legyen túl intenzív és monoton az élmény. Nem túl mély és személyes a karakterábrázolás sem, mert akkor nehéz lenne megemészteni, és jó döntés az is, hogy nem próbál Willi őrült fejével gondolkodni, mert az meg nyilvánvalóan téves út lenne. (Hogy is lehetne belehelyeznie bárkinek magát egy ilyen fejbe?!) Egy feszültséggel teli, a szemlélődő kényelmes nézőpontjából vetített, kalandos út ez a történelmünk legsötétebb napjaiba. És mint ilyen, elég nyugtalanító, de egyben mégis magával ragadó élmény. Váratlanul jó film. 8/10
+ Csodálatos, tűéles éjszakai fekete-fehér képek. Szar meg tévút ez a digitális technika mi?
Megjegyzések
Megjegyzés küldése