The Texas Chainsaw Massacre 2

A texasi láncfűrészes mészárlás 2: Halálbarlang
Tobe Hooper (1986)

Sokat töprengtem ezen az élményen, de végül nem jutottam semmire. Vagy nagyon kevés vagyok hozzá, vagy csak simán nem nekem készült. Eszeveszett őrültség, amivel akárhogy forgatom se tudok bármilyen kapcsolódási pontot találni. Értem, hogy Tobe Hooper leleményesen rájött, hogy nem lehet még egyszer ugyanarra az alapokra egy folytatást felépíteni. De akkor már annyira is lehetett volna okos, hogy ráébredjen, hogy semmi szükség tovább írni a történetet... A humorát nem értem és az undorító, visszataszító trancsírozást ebben a túltolt formában szintén céltalannak látom. Az őrület egy teljesen blőd, fals képe ez a sok visszataszító arcközeli, főleg az idétlen vihogásokkal és az állandó ordítozással, kapálózással. Félelmetesnek meg az elrugaszkodottsága miatt nem lehet mondani, szóval marad a dilinyósság, amitől meg eleve irtózom... A zene egyszerűen gyalázatosan gagyi. Alakításokról nincs is nagyon értelme beszélni, elvégre értelmetlen cselekedetek sorozatát látjuk, amiben csak grimaszol mindenki non-stop. Nem egy jó barátság a miénk.   2/10


Elkezdtem közben felírni a hülyeségeit, mert akkor még jó ötletnek tűnt. Ha már egyszer megírtam, iderakom őket, de igazából sokkal nagyobb itt a gond ezeknél:
– A rádiós nem tudja lekapcsolni a betelefonáló vonalát (eleve wtf), ezért összevissza kapcsolgat mindent.
– Hogy nem tud legyorsulni egy coupé egy tolató pickup truckot?
– Az indokolt esetekben nem kell berántani a láncfűrészt az elindulásához, hovatovább az instant beröffenés villódzó fénykavalkáddal is jár.
– A játékidő jelentős része telik Leatherface rángatózásával.
– L.G. kb. már a legelső izmos kalapácsütéstől meghalt volna, de ő még a 30 másik, meg a nyúzás után is felkel, hogy plot device tudjon lenni.
– Ezek az őrültek évek óta egy több ezer négyzetméteres terepen tanyáznak, aminek minden szegletébe sikerült csontvázakat, ereklyéket elhelyezniük (milyen otthonos!), de a legjobb, hogy emellett megközelítőleg 500 égővel világítanak meg minden helyiséget.

Megjegyzések