Sling Blade

Pengeélen (rendezői változat)
Billy Bob Thornton (1996)

Nem jártam körbe a filmet, csak azt tudtam, hogy BBT rendezte és hogy elismert. Kicsit eljátszottam a gondolattal, hogy ő a főszereplő, de elhessegettem és a végén eléggé meglepett, hogy tényleg ő az. Nem mondanám, hogy hasonlít önmagára, szóval durva az átalakulás. Viszont "fullba nyomta a kretént" és Oscar bácsi elmaradt... Mondjuk ez számít a legkevésbé a megítélésénél, de ami tény, az tény.


Természetesen, ahogy a többi hasonló filmnél, itt is rajta múlott a legtöbb. Főleg, mivel nemcsak főszereplője és rendezője, hanem az írója is a történetnek. Az alakítása hiteles és izgalmas, a cselekmény viszont sajnos kiszámítható és tipikus. Mégis működik. Köszönhető a jól megírt, mély karaktereknek és a profi körítésnek. Mind a hangulatos zene, mind a klasszikus fényképezés észrevétlenül olvad a film egészébe. Röpül vele az idő, gördülékenyek a beszélgetések, jó hallgatni a két lassú beszédű főszereplőt. Lebilincselő ez a nem mindennapi barátság, szóval le a kalappal BBT előtt, hogy ezt így összerántotta. Kicsit többnek érzem magam, hogy láthattam.   7/10

Megjegyzések