Do the Right Thing

Szemet szemért
Spike Lee (1989)

A hip-hop korszak hajnalán, az USA-ban biztos üdén hatott ez az expresszív, kitárulkozóan túljátszott, fekete színjáték. Nekem itt 2013-ban Magyarországon csak egy nagy túlzáshalmaznak tűnik. Ha Spike Lee-nek az volt a célja, hogy jól összezavarja a nézőt, hát bejött. Egyértelműen nem lehet semmilyen következtetést levonni, a végén megjelenő két idézet még dob is rá egy lapáttal, mert szerintem közvetlenül nehezen kapcsolható a történtekhez. Mindezek okán remek vitatéma lehetne... Ha azóta nem lépett volna már rég túl az átlagember ezeken a kérdéseken. Nem jól öregszik na. Bár nekünk magyaroknak még lesz egy hasonlóan jó meccsünk a tudjuk kikkel, de ez már más kérdés és mi még csak felvezetés legelején tartunk.   5/10


Szerk.: Azóta sokat olvastam és hallottam e filmről. OK, megértettem mit akart mondani, de nálam nagyon félrement és tartom a véleményemet, hogy nem jól öregszik.

Megjegyzések