En kongelig affære
Egy veszedelmes viszony
Nikolaj Arcel (2012)
Egyszer már majdnem megszabadultam ettől a filmtől. Bele-belenéztem, de soha nem láttam semmi kedvemre valót. Ennek megfelelően, rendesen leesett az állam, mert nemcsak egy rendkívül korhű kosztümös történelmi história (már amennyire én ezt meg tudom ítélni), de egyben egy mesterien felépített dráma is. Semmi feltűnő vagy kirívó nincs a technikai megvalósításban és ez a film célját tekintve, mindenképpen így van a legnagyobb rendben. Kevés, ízléses zene, klasszikus, kifogástalan fényképezés, nagyszerű díszlet és öltözék.
Hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy a történelem szolgáltatja a leghatásosabb, legátélhetőbb drámákat. A felvilágosodás korszakát egy azt a legjobban leíró, végső nemesi kapálózással ábrázolja, amihez szorosan kapcsolódik egy beteljesülhetetlen szerelem, na meg trónviszály és minden más, ami gyakorlatilag egy átlagos ember napjait is folyamatosan tarkítja, csak itt minden nagyban, minden téttel játszik. A szentimentalizmust messze kerüli, leginkább a céljára, a morális oktatásra, a mesélésre és a szereplőire koncentrál. Mikkelsen az istencsászár mellett a fiatal királynőt alakító Alicia Vikander és a komoly mentális problémákal küzdő király, Mikkel Boe Følsgaard is teljesen egyenrangú. De mellettük ugyanúgy mindenki roppant hiteles és ez ugyanannyira a sminkesek és a bevilágítók érdeme, mint például az egyébként szokatlanul barátságos tekintetű Trine Dyrholmé, aki itt mesterien válik az udvari intrikákat tökéletesen ismerő kígyóvá. Maga a tudat is mérhetetlen elégedettséggel tölt el, hogy egy ilyen fontos korszakról készült egy ilyen hiteles, tanulságos, összetett és rendkívül élvezetes dráma. Instant klasszikus. 8/10
Nikolaj Arcel (2012)
Egyszer már majdnem megszabadultam ettől a filmtől. Bele-belenéztem, de soha nem láttam semmi kedvemre valót. Ennek megfelelően, rendesen leesett az állam, mert nemcsak egy rendkívül korhű kosztümös történelmi história (már amennyire én ezt meg tudom ítélni), de egyben egy mesterien felépített dráma is. Semmi feltűnő vagy kirívó nincs a technikai megvalósításban és ez a film célját tekintve, mindenképpen így van a legnagyobb rendben. Kevés, ízléses zene, klasszikus, kifogástalan fényképezés, nagyszerű díszlet és öltözék.
Hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy a történelem szolgáltatja a leghatásosabb, legátélhetőbb drámákat. A felvilágosodás korszakát egy azt a legjobban leíró, végső nemesi kapálózással ábrázolja, amihez szorosan kapcsolódik egy beteljesülhetetlen szerelem, na meg trónviszály és minden más, ami gyakorlatilag egy átlagos ember napjait is folyamatosan tarkítja, csak itt minden nagyban, minden téttel játszik. A szentimentalizmust messze kerüli, leginkább a céljára, a morális oktatásra, a mesélésre és a szereplőire koncentrál. Mikkelsen az istencsászár mellett a fiatal királynőt alakító Alicia Vikander és a komoly mentális problémákal küzdő király, Mikkel Boe Følsgaard is teljesen egyenrangú. De mellettük ugyanúgy mindenki roppant hiteles és ez ugyanannyira a sminkesek és a bevilágítók érdeme, mint például az egyébként szokatlanul barátságos tekintetű Trine Dyrholmé, aki itt mesterien válik az udvari intrikákat tökéletesen ismerő kígyóvá. Maga a tudat is mérhetetlen elégedettséggel tölt el, hogy egy ilyen fontos korszakról készült egy ilyen hiteles, tanulságos, összetett és rendkívül élvezetes dráma. Instant klasszikus. 8/10
Mindig reszkető lábakkal nyitom meg dán kedvenceimről írt kritikáidat. Az pedig mindig örömmel tölt el - nem is tudom miért is :) - amikor highly recommended kategóriába kerül általad az adott film. Ilyenkor mindig elgondolkozom azon, hogy talán mégsem lehetek teljesen elfogult a skandináv filmekkel (hiszen mondjuk neked is tetszik). Egyébiránt Vikander kisasszony egyre jobb és szerencsére a tehetség nála tényleg párosul szépséggel, na jó bájjal vagy mivel. Ettől a filmtől vagyok rajongója, bár sajnálom hogy egyre több a brit felkérés nála. Arcel egyébként leginkább forgatókönyvírásban jó, akárcsak Anders Thomas Jensen.
VálaszTörlésÉn is örülök, ha örülsz. :D Egyébként pont a te krittyód adta meg a utolsó löketet, hogy mégis megnézzem. Nagyon nem bántam meg.
TörlésVikander nem egy mindennapi szépség, az hétszentség. Még lehet belőle valaki.