The Shallows

A zátony
Jaume Collet-Serra (2016)

Érdekes eset ez a film. Egész egyedülálló módon, de rettenetesen gagyi, és én mégsem bánom, hogy megnéztem. Meg is modnom, hogy miért!

Hát mert ilyet még nem láttam! Hogy a film készítői ennyire csúcsra tudják járatni a hollywoodi zsánerfilm professzionalizmusát, hogy érzelmi és értelmi szempontból vizslatva is, a legelső pillanattól kezdve teljesen érdektelenné váljon. Ez a tökéletes mintatermék, amin az összes produceri, stúdiói érdeket és célt sikerült átverni. Minden egyes pillanat egy közhely, egy máshonnan kiragadott momentum, amiről messziről látszik, hogy mit jelent. A nyilvánvalónál is nyilvánvalóbb képekben képesek csak gondolkozni, történetet, értelmezhető karaktereket pedig csak nyomokban lehet felfedezni. Egyetlen igaz, őszinte pillanata sincs.


Blake Lively persze gyönyörű. Szinte minden shotban van egy domborulata, amin megakadhat az ember szeme. Még akkor is ha közben ömlik a cgi vér, vagy egyéb borzalmak történnek. Ha már Lively kisasszonynál tartunk, nagyon sokan kiemelték a strong performanszát. Én nem tudom, hogy ezek a emberek mit néztek, de én csak egy robotot láttam, kínosan kicentizett, kiszámítható pózokkal és arcokkal.

Szóval teljes értetlenséggel állok a film pozitív visszhangja előtt. Nyilván nem vár az ember sokat, de hogy egy ilyen műanyag, színtelen, szagtalan bénaságot a hozzáértők többsége pozitívnak nyilvánítson, az egész egyszerűen döbbenet!   3/10

Megjegyzések