Oxygen

Alexandre Aja (2021)

Nem vagyok egy Aja kedvelő. Nekem túl generikusak a filmjei. Ám most, hogy bemerészkedett a szívem csücske sci-fi zsánerbe, újfent meg kellett próbálkoznom vele. Végül is ez eddig a legjobb tőle, de sajnos ugyanazokkal a hibákkal kell szembesülnöm, mint korábban. Az alap ötlet és ahova kifut, az nagyon tetszik. Csak túl van csavarva. Ezek a telefonbeszélgetélgetések, főleg így utólag visszagondolva, erőltetettek és lehetetlenek. Ráadásul nagyon sok idő megy el velük. Lehetett volna ezt sokkal földhözragadtabban és kikezdhetetlenebbül csinálni. A projekvezetők részéről szerintem semmi értelme nem volt a titkolózásnak. A végső, életmentő megoldás meg egy rémesen olcsó húzás. Az ilyesmi meg mindig zavar a filmekben, hogy éppen 0-ra fut ki az oxigén számláló... Mélanie Laurent gondolom jó választás volt főszereplőnek, de igazából kb. bárki lehetett volna. Inkább a hangjával való játék az érdekes, mert az arca konstans annyira közel van, meg fejtetőn meg elforogva, hogy nem tudom távlatokba helyezni. A zene nagyon jó, a képi világ is pofás... Egyáltalán nem bántam meg, de ebben a formában nem az én szám íze szerint való.   6/10

Megjegyzések