The Tomorrow War

A holnap háborúja
Chris McKay (2021)

2021-ben egy klasszikus felütésű, sci-fi akciófilmmel kijönni, bizony egész érdekes húzás. Bár azért mostanában több jele is van annak, hogy a 80-as és 90-es évek egyszerűbb, letisztultabb hozzáállású zsánerfilmjei vissza fognak térni valamennyire. Az egyszerűbb és letisztultabb alatt kvázi érthetjük azt is, hogy butább. Szebben mondva kevesebb felé koncentráló vagy hagyományosabb történetelemeket alkalmazó mű. Én már egy ideje hajtogatom, hogy nem kell mindenáron agyoncsavarni a sztorit és megpróbálni meglepni a nézőt, de a képtelen túlzások és a földhözragadtság közé jó ideig nem nagyon érkeztek filmek. Főleg nagy költségvetésűek nem. Most talán visszább lépünk egy kicsit és terítékre kerülhetnek sajnálatos módon elfeledett trendek is.


Sok negatív kritikát láttam. Köztük ostobának titulálják, Chris Prattről mondják, hogy nagyon kevés egy ilyen filmet a hátán elvinni, stb. Én ezeket egyáltalán nem érzem. Nem egy furmányos vagy kikezdhetetlen írás, de a lényeg rendben van és nincsenek gázosan illogikus momentumai. Mondjuk azon majdnem felnevettem, amikor rádöbbentem, hogy a 100. perc környéki lezárás után tovább fogják vinni egy teljesen felesleges irányba a történetet. De aztán azt a fél órát is igencsak élveztem. Nagyon fontos fegyvertény az élvezeti értéket illetően, hogy öröm ránézni a képekre. Ritka, hogy ennyi cgi-vel ilyen jól mutasson egy film. Látszik, hogy sok munka van benne, de érezni, hogy jó helyre ment a lóvé. A másik lényeges szempont, hogy az akciók szuperjól követhetőek. A kameramunka és a vágás mesterien átélhetővé teszi az akciókat. És ezt aztért nem mostanában lehetett elmondani egy nagy költségvetésű filmről.   7/10

Megjegyzések