Rengeteg - mindenhol látlak

Fliegauf Bence (2021)

Nem vagyok nagy rajongója a Rengetegnek. Emlékeim szerint túl mesterkélt, illetve maga az előadás is kicsit erőltetett nekem. Utóbbi sajnos itt is ugyanúgy jelentkezik. Túl közel vagyunk az arcokhoz. Persze értem én, hogy ez a lényeg, de szerintem a visszájára sül el, mert egy kicsit távolabbról, testbeszéddel együtt, egyértelműen többet kapnánk. Így meg itt van ez a rémes képminőség és az idegesen rángatózó kameramozgás, ami jelentősen megnehezíti a befogadást.


A másik lényeges kérdés, hogy mindamellett, hogy természetesen örülök Lilla Kizlinger sikerének, egyszerűen nem tudok napirendre térni afelett, hogy még csak nem is az ő alakítása a legjobb a filmben. Ő is jó, mert természetes, de én még csak ki sem emelném, ha nem lenne ez a fontos díj. Jakab Juli szerintem sokkal érdekesebb volt... A Balla Eszteres jelenet elképesztően vicces, a bérgyilkososban a srác kegyetlen jól tolta, a babás rémesen elkeserítő, a heroinistás is rohadt érdekes, szóval alapvetően tetszik az összeállítás. Csakhát mivel szkeccsfilm, eleve képtelenség, hogy mély benyomást gyakoroljon a nézőre... További probléma, hogy a zene túl casual és egyhangú. A jelenetek szerkezetének megbontását meg abszolút nem értem. A papis keretet szintén. Összességében a színjátszás, illetve maga a szövegkönyv is nagyon hullámzó minőségű. Vannak gázos, életszerűtlen pillanatok, meg iszonyú találóak is. Gubík Ági például tök mesterkélt és furcsa, de a szexjelenetnél nagyon él... Ambivalens, de roppant érdekes film.   7/10

Megjegyzések