Cheung foh

A misszió - Halott üzlet (The Mission)
Johnnie To (1999)

Gondoltam tágítom kicsit az ismereteimet némi hongkongi könnyedséggel. Jelentem, a tágulás ezennel megtörtént. Azt nem mondom, hogy megbántam volna, de ha azt tekintem célomnak - márpedig azt tekintem - hogy jó és érdekes filmeket nézzek, akkor az bizony nagyon nem jött össze. Egyszerűen siralmas élmény. Tudom, értékelnem kellene a lelkességet és hogy Johnnie To nem veszi komolyan magát, de nem megy. Lehet az amatőrségnek bája, de csak akkor, ha van mi miatt megbocsátani. A komolyanvehetőség, gyanítom, azért sem volt cél, mert legalább azt belátták a készítők, hogy esély sincs elérni. Na nézzük mi is a gond:


– A siralmas, olcsó, túlhasznált, állandóan az előtérbe kúszó, kiakasztóan vágott, időnként teljesen külön életet élő, helyzetidegen zene.
– Színészileg irtó gyenge. Karizma gyakorlatilag nincs, tehetség se nagyon.
– Egy tulajdonsággal felvértezett karakterekkel van tele.
± Az alap szituációban van fantázia, de a kidolgozottság ~pre-alfa állapot.
– A párbeszédek szánalmasak, még az érdeklődés szikráját sem sikerült felkelteni.
– Érzelmileg sivár, a beleélés esély zérus.
– Ostoba akciók. Például a sikátorban, ahol a "mesterlövész" az első két lövésével célba talál, aztán utána soha többet. Meg amikor végignézik ahogy kilőnek egy tárat a társukra. Egyébként is csak akkor találnak el valakit, ha a csodálatos dramaturgia szerint illő lenne.
– Nem szép dolog a költségvetésen élcelődni, de egyfajta lencsét használtak mindenre és nulla a bevilágítás. A képminőség is olyan amilyen.
– Egyszer felfigyeltem az utólag hozzáadott cipőkopogás hangokra. Onnantól szétvitte az agyam!
+++ Rövid!!!

Hát, ja. Johnnie Toból nekem ennyi elég volt.   3/10

Megjegyzések