Drive My Car

Vezess helyettem (aka. Doraibu mai kâ)
Ryûsuke Hamaguchi (2021)

Úgy a felénél azon agyaltam, hogy vajon minek a hosszú felvezetés, amikor a történetnek nem ez a lényege. Dehát nyilván én voltam a hülye, illetve később kiderül, hogy dehogyisnem fontos megismerni az előzményeket. Tényleg mindenhez hozzáad, más megvilágításba helyez, és csak ennek a tudatában van értelme látni a következményeket. Meg - mivel igencsak sok idő jut gondolkodni közben - olyasmin is járattam a tekervényeimet, hogy mennyire nehéz fogást találni Hamaguchi előadásmódján. Ami a vásznon történik az átgondolt, de egyben szerkesztetlennek is hat, mivel minden bő lére van eresztve. Amit látunk az megkérdőjelezhetetlen, mert minden pillanata beleillik a világába. El lehetett volna ezt mesélni 90 percben? Naná! Jobb lett volna? Na ez a jó kérdés, de a válaszom kb. annyi, hogy nem releváns. Jó ez így ahogy van, de szerintem Hamaguchi nem műremeket alkotott (talán sohasem), hanem az előadásmódot csiszolta olyan tökéletesre, hogy a néző nem érzi jogosnak, nem engedheti meg, hogy csak úgy akármit felhozzon hibának... Szóval nem lopta be magát a szívembe, de nagyon jó hogy láthattam.   7/10

Megjegyzések