The Artifice Girl

Franklin Ritch (2022)

Érdekes, hogy ennyire ismeretlen ez a film, pedig az utóbbi időben készült mesterséges intelligenciával foglalkozó produktumok közül itt éreztem leginkább, hogy értik a készítők, hogy mi is az izgalmas ebben a témában. Legalábbis egy darabig. Az első epizód szuperül építkezik, bevisz a sűrűbe; nagyon élveztem rájönni, mit is rejtegettek számunkra. A második jobban kifejti, feszegeti a mostanában divatos, a tudóstársadalmat is foglalkoztató kérdéseket. Viszont a harmadik, sajnos szerintem eléggé félremegy, mert jó filmes szokás szerint, kényszeresen érzelmeket akarnak ráerőltetni a gépekre. Ez szerintem abszolút tévút, el kellene tudni szakadni végre a megszemélyesítéstől. Egy gép mindig gép marad, még ha képes is komplex, érzéshez hasonló tulajdonságokat mutatni... Jók a párbeszédek és a színészek, a negatív oldalon viszont ott a jellegtelen fényképezés, a szegényes körítés és a semmilyen zene. Hát elfért volna még egy kis pénz. Ha a tétek emelését jobban megoldották volna a végére, akkor ezt is jobban el tudtam volna nézni. Mindenesetre így is elég kellemes élmény.   7/10

Megjegyzések