The Killer

A gyilkos
David Fincher (2023)

Egyszerűen nem tudok nem arra gondolni ezzel a filmmel kapcsolatban, hogy mennyivel gyatrább lenne a megítélése, ha nem lenne az lenne a rendező neve, hogy David Fincher. Nem feltétlen gond ez, de érdemes elgondolkodni rajta. Egyrészt bejátszik a sznobéria, ez mondjuk a problémásabb része, de van aki - erre magamat elemezve jöttem rá - csak simán jobban megpróbálja szeretni. A jót keresi benne, hajlamosabb elnézni a hibáit. Ezt nem sokan ismerik be, de a jelenség létezik, él és virul.


De amúgy is, ez egy tök jó film. Érdekesnek mondanám! Viszont, sajnos azt már nem tudom mondani, hogy épp nekem készült volna. Sejteni vélem, hogy mit akart Fincher ezzel a repetitív narrációval, de nem tetszik. Biztos, hogy sokkal jobban feküdt volna nélküle. Így nem tud igazán érvényesülni a hipnotikus, filozofálgatós hangulat. Én ennek örültem volna jobban. Többen kiemelik a képi világot, ami mellett szintén nem tudok teljes mellszélességgel kiállni. Jó, de nem extra. A zene szintúgy. Tetszenek a hangok, de nincs kellően kihasználva. (Ahogy a Nine Inch Nails esetében is, itt sem értem a hypeot.) A finom humor nagyon tetszik, ez a legjobb oldala. A leginkább egyébként az zavart, hogy a nőjével való kapcsolatáról semmit nem tudunk meg. Elég fura is, hogy vele zárul a film... Akárhogyan is, a kiváló színészi munka, az érdekes karakterek, a hibátlan vágás, a mesteri feszültségkeltés, na meg az a bizonyos akciójelent miatt mindenképpen érdemes megnézni.   7/10

Megjegyzések