Mission: Impossible - Ghost Protocol

Mission: Impossible - Fantom protokoll
Brad Bird (2011)

Végre egy akcióval teli, pörgős film, ami működik. A legtöbb helyen valami hasonló, pozitív szummázást olvasni. Ezen febuzdulva bátorkodtam megtekinteni, hátha kapok egy jó kis Bourne-ultimátum utánérzést. Én tényleg reménykedtem, de hiába. Ez sajnos csak összedobált túlzások halmaza. Néhány képtelen jelenet elfér egy akciófilmben, öniróniával, kikacsintással, hatásos történettel és megfelelő fokozással valódi feszültésget keltve, de ezek közül itt mind hiányzik. Csak jönnek az egymást túllicitáló blődségek és nem érnek véget. Nincs idő felfogni mit csinálnak. Amit valahogy mégis sikerül, arról meg egyből ordít a lehetetlensége. Benne van a címében is, tudom, de öt percben öt hülyeség kicsit soknak tűnik ebből. A rövidke kis párbeszédek, amik az előkészítést szolgálnák a sok akció szünetében, elég unalmasra és jelentéktelenre sikerültek. A történet amúgy is több sebből vérzik, de ezt mondjuk nincs értelme elemezni, mert eleve másodlagos szerepet szántak neki. Ami el tudná vinni a vállán a filmet azok a színészek, a poénok és a látvány. Tom Cruise és Jeremy Renner enervált, Paula Patton képtelen a színészi játék legalacsonyabb szintjét is produkálni, úgyhogy Simon Pegg az egyedüli aki hoz egy elfogadható szintet. Szállítja a poénokat, de láttunk már máshol sokkal többet tőle... 


Pénzcsináló ez na. Igazából ez böki a csőrömet. Az egész egy rohadt nagy BMW reklám. De mivel reklámra még (!) nem ülnek be emberek a moziba, kellet némi körítést is verbuválni neki. Nyúlunk kicsit innen, lopunk kicsit onnan, összegyúrjuk és kapunk egy lelketlen maszlagot. Ne áltassuk magunkat. Azon kívül, hogy pénzt akartak belőle csinálni, semmi más indítékuk nem volt. Én ennek tudatában nem vagyok képes komolyan venni. Szégyentelenek. Ráadásul fél világ benyelte. Csináljátok csak tovább! Még több ilyen igénytelen szennyet! Annyira felhúztam magam, hogy így már csak 3/10. :D

Megjegyzések

  1. Ez egy hihetetlenül szórakoztató film, ami semmi mást nem akar, mint könnyed kikapcsolódást nyújtani egy rakás képtelenségbe burkolódzó, tömény látványakció és laza, humoros párbeszédek egymásutánjával, miközben egy pillanatra sem veszi komolyan magát. Azon kívül, hogy az egyik legszórakoztatóbb film a tavalyi felhozatalból, szerintem a Mission: Impossible franchise-ból is a legjobb.
    (Ha neked ez sok volt, remélem, a Crank-filmeket nem láttad, amik mellesleg szerintem a műfaj legjobbjai, főleg a 2. rész :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tiszteletben tartom a véleményed. :) Egyébként nincs bajom az ilyen típusú filmekkel, mert ezt is lehet(ne) művészi szinten csinálni. Bár az is biztos, hogy vannak előítéleteim, de én nem vettem észre, hogy nem veszi komolyan magát és az általad említett öniróniát sem látom. Viccelődés az van, de több semmi.
      Szerintem egy igazán jó filmnek meg kell állnia a saját lábán (látom 8-ast adtál rá). Ne csak a többi, egyébként jól sikerült filmek, újrahasznosított kliséit véljem felfedezni benne. Ne ezeknek a sokszorosítását és túllicitálását kelljen éreznem. Lehetne kevesebb benne, de ne elégedjünk meg a középszerűvel. Amikor egy szál behajlított karral lóbálja magát a felhőkarcolón, muszáj nevetnem rajta. Lehetne ezt jobban is csinálni. A párbeszédeket is mind hallottuk már máshol...
      "semmi mást nem akar" Hát ez az én bajom, hogy csak akar. :P

      Törlés
  2. Oké, még az hogy A fehér pokol szerinted szar, rendben, azt annak tulajdonítottam, hogy biztos részegen nézted vagy valami. De hogy már a második filmről olvasok teljesen irreális véleményezést ezen a blogon. ez is 9/10 nálam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezeknél a filmeknél én csak az erőlködést érzem, hogy létrehozzanak valamit, amiből dől a pénz. Ugyanazt adják el sokadszor. Bevált recept szerint készül, egy ötlet részletes kidolgozása helyett. Ha ez egy remek harcsapaprikás lenne kapros-jutúros galuskával azt mondanám OKÉ! De ez csak egy olajban tocsogó sült krumpli, és még egy kis Heinz ketchupot sem adnak hozzá, hogy feldobja. :D

      Törlés

Megjegyzés küldése