Badlands

Sivár vidék
Terrence Malick (1973)

Valami kényszerem van, hogy megnézzem Terrence Malick filmjeit. Pedig idáig egyik sem tetszett! Annyit beszélnek róla, annyi helyen hivatkoznak rá, hogy az én gyenge, kultfilmre vágyó, semmi jóról lemaradni nem akaró lelkem nem tud nemet mondani rá. Kb visszafele haladva végre elértem az elsőhöz és kb ilyen sorrendben egyre jobban tetszettek is. Ez az első amelyikre nyugodt szívvel azt tudom mondani, hogy jó film. A borzasztó Az élet fája kivételével többé-kevésbé láttam a lehetőséget. Itt-ott elkapott kicsit a hangulat. A Sivár vidék viszont egyértelműen pozitív.


Azt nem tudom mennyire hű a történtekhez, de nagyon is elképzelhetőnek tűnik ez a verzió. Az országuk hirtelen a világ legmeghatározóbb szereplője lett, ezért az emberek a jólétben nehezen találták a helyüket. Nincstelen, üres életet élő, ideológiáktól mentes, ostoba emberek karikatúraszerűen ábrázolva. Olyan könnyedén zajlanak az események, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne a gyilkolás. Semmit nem ér az élet. Nem törődnek senkivel és semmivel. Még magukkal sem. A jópofán játékos zene kicsit rátesz egy lapáttal az iróniára, de Malick elég okosan elrejtette, hogy mit is gondol az egészről. Martin Sheen remek, Sissy Spacekről pedig soha nem gondoltam volna, hogy ilyen jó nő volt. Megéri megnézni.   7/10


Ahogy mondtam korábban, a kivétel erősíti a szabályt. Itt a remek példa arra, hogy ha okosan csinálják, akkor mekkorát tud dobni egy filmen a narrátor.

Megjegyzések