Intouchables

Életrevalók
Olivier Nakache, Eric Toledano (2011)

Megható történet a barátságról és a pozitív hozzáállásról. Tele energiával és mondanivalóval. Miközben néztem és lubickoltam ebben a felemelő és példaértékű filmben, ott bújkált bennem a gondolat, hogy: "Csak ne jöjjön a dráma! Csak ne romoljon el ez is!". És nem jött. Dráma nélküli dráma. Mégis lehetséges. Biztos, mivel az élet írta és moziként is tökéletesen működik. Dráma ez, de nem a hagyományos értelemben. Rengeteg poén van benne és nincs igazi konfliktus. Nagyjából ugyanabban a hangulatban halad végig, csak kisebb hullámokban jönnek elő a negatívumok. A film kategorizálása ami megtévesztő lehet. Én sokáig azért kerültem, mert klisés összebarátkozunk, összeveszünk, kibékülünk típusnak tűnt. Kellemes csalódás, igaz nem is vártam tőle sokat. A szürke hétköznapokban, jó ha eszébe juttatják az embernek, hogy nem kell mindent komolyan venni. Csak lazán. Zsepiket elő, mert szem nem marad szárazon. :) Ezt mindenkinek látnia kell. Utólag 2011 egyik legjobbja.   9/10

Megjegyzések