L'Apollonide (Souvenirs de la maison close)

Bordélyház
Bertrand Bonello (2011)

Azt gondolná a férfiember, hogy egy film, aminek nagy részében mutatós nők meztelenkednek, semmiképpen nem lehet rossz. Rossznak éppen nem rossz a Bordélyház, de nem is jó. Érdekesnek mondanám. A végén, a napjainkban játszódó nyúlfarknyi jelenet az útszéli kurvával, majdnem értelmet ad az egésznek. De csak majdnem. Szembeállítja a hosszan és részletesen taglalt, a századfordulóban még aktív bordélyházi élettel, de ettől még ugyanúgy nem tart sehova és zavaros marad. Ha azt akarta mondani, hogy anno mennyivel jobb (elegánsabb? megbecsülhetőbb?) volt, akkor nem elég hatásos. Ha viszont csak simán be akarta mutatni, hogy anno hogy működött a mesterség, akkor meg nem értem mivégre a figyelemfelkeltő jelenet. Nem tiszta a finoman adagolt késes jelenet szerepe sem. Valahogy súlytalanná válik a végére. Ameddig csak a bordélyház hétköznapjait vizsgálhattam, abszolút lekötötte a figyelmemet. Nem ismerem Bertrand Bonello többi munkáját, de itt sokkkal minimalistább lehetett volna. Kár érte.   5/10

Megjegyzések