Lifeforce

Életerő
Tobe Hooper (1985)

A családi fészekben sose volt videónk. HBO-n, a haveroknál (hosszú éjszakába nyúlóan) néztem filmeket, meg persze moziban, ahova szinte minden héten mentünk. Néhány kivételtől eltekintve, mert azért volt, hogy kölcsönbe kaptunk valamilyen célból egy videomagnót. Na akkor aztán ment a vetítés eszeveszettül. Egy ilyen alkalommal láttam ezt a filmet is és azóta se hallottam róla egy büdös szót se. Bár gondoltam, hogy nem véletlen, de vannak még csodák.


Csak nem ebben az esetben. Emlékeimben egy visszataszító, kétségbeesett világ szerepel, sötét, nyugtalanító vizualitással, egy tényleg ellenállhatatlan nővel és persze sok izgalommal meg félelemmel. És ebből sajnos semmi nem maradt. Sötétnek sötét ugyan, de nem abban a többletjelentésben amire én gondoltam, hanem annyiban, hogy éjszaka játszódik. Arról szitaagyamba egy fél gondolat sem maradt, hogy a történet javarészt egy esetlen, unalmas nyomozással telik. Meg arról sem, hogy előkészítés nélkül, csak úgy megtörténnek a dolgok. Ez a fajta dráma nélküli dramaturgia, amit csak Paul Verhoeven tud élvezhetőre csinálni. Színészileg igen gyenge, az egész amolyan nagyobb költségvetésű TV film érzetét kelti. Hát így múlik el a világ dicsősége.   5/10

Megjegyzések