The Visit

M. Night Shyamalan (2015)

Samalaja'z bekk! Nem vicc!

Úgy döntöttem, hogy hosszú kihagyás után - legalább ezen film erejéig - visszacsatlakozom Éjszakai M. Samalaraja filmográfiájának felderítésébe. Anno a Falu környékén hagytam félbe, a hírek szerint helyes döntés volt. Egyébként addig a pontig minden filmje vállalható szerintem. Túl nagyot ezzel a filmmel sem vállalt. Ez is egy egyszerű horror-thriller kombináció, a különbség csupán az, hogy a kiábrándító túlzásokat mellőzi, könnyedre veszi a figurát, nagyon jó érzékkel adagolja a cuki és szerethető humort és egy elég közhelyes, de jól megírt sztorit tár elénk. Nagyon jót tesz neki a két fiatal közti pezsgő poénosság, talán úgy is lehetne mondani, hogy ez viszi el a hátán a filmet, mert jobban belegondolva, nélkülük egy sima tucattermék lenne. A dokufilmes megvalósítás mondjuk teljesen felesleges, ráadásul kötöttséget von magával. Szép kis tanulságot is kapunk a végére, aminek megközelítőleg semmiféle kapcsolata nincs a film velejével. De ezeken felül tényleg annyira áthatja a szórakozottság, hogy minden ijesztgetést és freak out jelenetet hangosan végig lehet röhögni. Én teli vigyorral álltam fel utána, ami elég ritka a mai filmek esetében, szóval valamit Sallalalya most végre eltalált.


Elég szomorúan olvasom a többség negatív hozzáállását, ami nyilván a problémás filmjeinek köszönhető. Elhiszem, hogy a borzalmak után kétkedve áll neki az ember, de azért nem ferdítsünk rossz indulatból a véleményünkön. Ami jó, az jó, és ez a film bizony minden kétségen kívül az. Aki nem hiszi, járjon utána! Nem bánja meg.   7/10

Megjegyzések