Wo de fu qin mu qin
Az utolsó út (The Road Home)
Yimou Zhang (1999)
A legértékesebb aspektusa a filmnek, hogy kiválóan átadja az elmaradott, földműves életvitel szépségeit és nehézségeit a vad kínában. Micsoda világ volt ez! És milyen közel van ez hozzánk időben! Roppant érdekes belegondolni, hogy ugyanebben az időben New Yorkban vagy Tokióban hogyan élhettek ehhez képest. A tradíciók, a ráérős, egyszerű hétköznapok elképzelhetetlenek innen nyugatról nézve egy emberöltő távjából. Arról nem is beszélve, hogy sok helyen Kínában még ma is szinte ugyan így élnek.
A következő gondolat ami megragadt bennem, hogy a női főhős karaktere, tulajdonképpen egy gyönyörű, ám végtelenül egyszerű - és félek kimondani - butuska lány romantikusan eltorzított képe. Tanulatlan, de javulni nem kívánó, csak a saját feje után menni akaró, lealacsonyodóan alázatos parasztlány. Azért ez ma már nem valami erényes személyiség. És ehhez erősen kapcsolódik az egész ábrázolásmód problematikája. Ugyanis a hatalmas pátosz mellett semmire nem marad idő. De mit óvatoskodok, nyilván nem is volt szándék ezen kívül mást bemutatni. A film teljes mértékben mellőz minden földhöz ragadt gondolatot. Egy gyerekmese szintjén mozog, ami végül is rendben lenne, de azért ez egy felnőtteknek szóló történet. OK, értem, ilyen is kell, befogtam. 6/10
Yimou Zhang (1999)
A legértékesebb aspektusa a filmnek, hogy kiválóan átadja az elmaradott, földműves életvitel szépségeit és nehézségeit a vad kínában. Micsoda világ volt ez! És milyen közel van ez hozzánk időben! Roppant érdekes belegondolni, hogy ugyanebben az időben New Yorkban vagy Tokióban hogyan élhettek ehhez képest. A tradíciók, a ráérős, egyszerű hétköznapok elképzelhetetlenek innen nyugatról nézve egy emberöltő távjából. Arról nem is beszélve, hogy sok helyen Kínában még ma is szinte ugyan így élnek.
A következő gondolat ami megragadt bennem, hogy a női főhős karaktere, tulajdonképpen egy gyönyörű, ám végtelenül egyszerű - és félek kimondani - butuska lány romantikusan eltorzított képe. Tanulatlan, de javulni nem kívánó, csak a saját feje után menni akaró, lealacsonyodóan alázatos parasztlány. Azért ez ma már nem valami erényes személyiség. És ehhez erősen kapcsolódik az egész ábrázolásmód problematikája. Ugyanis a hatalmas pátosz mellett semmire nem marad idő. De mit óvatoskodok, nyilván nem is volt szándék ezen kívül mást bemutatni. A film teljes mértékben mellőz minden földhöz ragadt gondolatot. Egy gyerekmese szintjén mozog, ami végül is rendben lenne, de azért ez egy felnőtteknek szóló történet. OK, értem, ilyen is kell, befogtam. 6/10
Megjegyzések
Megjegyzés küldése