Nobody

Senki
Ilya Naishuller (2021)

Na tessék! Megint egy film, ami tök feleslegesen egy előretekintéssel indít. Mi a fészkes jó fenének nem tudnak erről leszokni? Mi értelme van előre ellőni bármilyen infót az indokolatlan spoilerfélelem korában? Én egyébként egyáltalán nem élem ezt a spoiler-őrületet, de filmen belül rémesen zavar ez a jelenség.

További problémáim közül néhány:
– A külvilág nem létezik. Gépfegyverrel, akármivel szanaszét lőnek mindent egy nyugodt kertvárosi lakóövezetben, de senkit nem érdekel. Az égő ház üti meg a szomszédok ingerküszöbét.
– A koreográfiák, az akcióvágás érdektelen.
– Ezek a Tarantino által divatba hozott zenék, egyrészt itt most nem annyira jó dalok, hogy ütni tudjanak, másrészt nincsenek is jól használva. Klisé lett mára ezeket pörgetni, és ebben a formában nem adnak hozzá érdemben az élményhez.


– A főszereplő feleségével való kapcsolata egy teljes mindfuck. Utalgatnak erre-arra, de nem derül ki végül semmi.
– És ha már itt tartunk Connie Nielsen rémes. Időnként majdnem semmit nem lehet leolvasni az arcáról.
– A gyerekek sztorija szintén csak úgy lógva marad. Bár taláb jobb is így, mert borítkolni lehet, hogy mit írtak volna nekik zárásként.
– Minden jó harcos (RZA, papi, főszer) kb. sebezhetetlen (Bob-on megjelennek sebek ugyan, de egyáltalán nem hátráltatják), a forgatókönyv egy bizonyos, drámainak szánt pontjáig.
– A nagy leszámolásnál egyetlen ellenség sem ismer fel csapdákat, de a társak, összebeszélés híján is mindenről tudnak mindent.

Így jobban átgondolva, történet szinte nem is nagyon van. Ez maga a forgatókönyvi húzások kirakati filmje. Dorgáló jellegű osztályzatot kap, mert jól indult, de a végére nagyon felidegesített. Elszállt, lelketlen produkció, melyben pillanatokat lehet csak élvezni.   4/10

Megjegyzések