Defiance

Ellenállók
Edward Zwick (2008)

A háborús filmek szolgája lettem az utóbbi időben. Rájöttem, hogy sokkal jobban szeretem ezeket, mint amennyire illő lenne. Valahogy elnézőbb is vagyok velük, kevésbé zavarnak a hibáik. Illetve szerintem a történelmi alap a legtöbb esetben arra ösztökéli a készítőket, hogy kevésbé engedjék meg maguknak a kiábrándító túlzásokat, amik mindig zavarnak a filmekben.


Erről a filmről kb. semmit nem tudtam előre és a történetet sem ismertem. Ennek megfelelően, teljesen magával rántott, nagyon bele tudtam élni magam. Fáztam, vacogtam közben! Az egyik gondolat, ami eszembe jutott, hogy ezekhez a háborús, extrém élethelyzetekhez képest a mai világban milyen más minden. Illetve, ha az emberiség ismert történelmét nézzük, akkor inkább a mi kényelmes, békében élt, jóléti, civilizált életünk számít az extrémnek. És mennyire más tulajdonságok kellenek az életben való boldoguláshoz! Lehet, hogy azok, akik a városi életben szenvednek, sokkal jobban tudnának egy háború által súlytott életben érvényesülni. Mély gondolatok, tudom. Le is lövöm magam inkább... Szóval szerintem mindenképpen érdemes megnézni, nagyon hatásos film.   7/10

Megjegyzések