McFarland, USA

Terepfutás
Niki Caro (2015)

A megtekintése előtt megközelítőleg 20 perccel még fogalmam sem volt eme film létezéséről. El se olvastam róla semmit, csak megláttam, hogy Kevin Costneres sportfilm, azokat meg bírni szoktam. És ezt is bírtam. Még annak ellenére is, hogy ordas nagy kliséhalmaz az egész. Abból a szempontból még bosszantó is, hogy egyáltalán nem tér ki a lényegre, hogy mitől működött ez az egész projekt, amit összerántott ez az egyébként teljesen középszerű figura. A technikára, a módszerekre semennyi idő nem marad, pedig több mint két óra a játékidő. Csak az érzelmekre akar hatni, csak a faji kérdéseket erőlteti, meg persze az underdog sportfilmes zsánert. Pont azt az oldalát fogja meg a témának, ami kényes és nehéz jól bánni vele. És nem is tud igazán jó lenni ebben sem, de valahogy mégis motiváló a végeredmény. Az íve szép, a szándéka jó, a karakterei szimpatikusak. Engem is olcsón meg lehet venni. Meg lehet, hogy csak jó pillanatban kapott el.   7/10

Megjegyzések