Holy Motors

Leos Carax (2012)

Ez az idei wtf film, amit minden filmkedvelőnek látni kell illik. Nagyon szépen fényképezett, kiszámíthatatlan, szimbolikus, tele jó alakításokkal (pl Eva Mendes-zel, bizony) és sok őrülettel. Méltányolandó az újító jelleg és nagyon tetszik az egész kifordított színészkedés (vagy minek lehet nevezni) elképzelés. Egy olyan ötlet ez, ami végtelenített értelmezési lehetőséget biztosít és kultstátusszal kecsegtet. A kritikusok idei nagy kedvence lett és nem is érdemtelenül. Sokan buknak az ilyesmire. Nekem sincs ellenemre, de valahogy az idő nagy részében mégis hidegen hagyott. Legeltettem a szemem, szörnyülködtem, unatkoztam, nevettem; elég változatos élmények értek, a végére viszont sajnos nem állt össze, nem esett le. Sokszor gondolkodtam már rajta, hogy az ilyen típusú filmeken mennyire számít a befogadás időpontja. Hogy milyen hangulatban, lelki állapotban, az életed milyen szakaszában sikerül megnézned. Az én esetemben, ez most sajnos egy nem túl szerencsés találkozás.   5/10

Megjegyzések