Oblivion

Feledés
Joseph Kosinski (2013)

Maga a vizuális orgazmus. A minőség és a stílusérzék amivel a fantasztikus látványvilág elkészült, egyszerűen páratlan. Még akkor is, ha alapjában erősen hajaz a Prometheus színvilágára és letisztultságára. A hangeffektusok szintúgy hatásosak, egyedül a zene ami lehetett volna innovatívabb. Ahogy végigpörgetem jut eszembe, hogy ez most akkor így mehet etalonnak. Ennél profibb megvalósítást én még nem láttam.


Mindez persze a maga helyén kezelendő, ennél jóval több kell egy filmhez, hogy igazán működőképes legyen. És ahogy sejteni lehetett, mélyebben, a hozzáadott érték szintjén azért jóval szerényebb. Tom Cruise és Olga Kurylenko elég sablonosan, unalmasan drámai, Vica (Andrea Riseborough) viszont egy kiismerhetetlen, izgalmas figura aki színt visz az egész produkcióba. A többi szereplő jelentéktelen, de kevés időt is kaptak a kibontakozásra. A történet meg OK. Tipikus modern hollywoodi sci-fi elképzelés. Minden titokra fény derül, a misztikum csak fogyasztási célra készült. Amint megnézed érdektelenné válik az egész, többszöri megtekintés csak legeltetés céljából elképzelhető. Az a típusú film, ami inkább a fiataloknak ajánlható, nekik még mutathat újat. Nekik a jó.   7/10

Megjegyzések

  1. A profilod alapján ugyanolyan aggastyán vagy mint én, ennek ellenére régóta szemezek ezzel mint nagy sci-fi rajongó. Tulajdonképpen csak időm nincs ennyi filmet nézni, mert azért az idei sci-fi mezőny igen bőséges kínálatú. Az Europa-tól, az Elysium-tól, talán még a Gravity-től is sokat várok, asszem erre a filmre mindig is úgy gondoltam, hogy a helyén kezelendő. Ha tudsz még vmi újat ebben az évben az ajánlatokat szívesen fogadom. Egyébként a nagy klasszikust (2001 Űrodüsszeia) már kettő is megidézte (Europa Report, Gravity), ezek után arra vagyok kíváncsi, hogy díszből vagy adnak is hozzá valamit.

    VálaszTörlés
  2. Hát, azért rá kell döbbenni idővel, hogy a filmek nagy része a fiataloknak készül és mivel visszafiatalodni nem fogok... :D Az önismétlést is ennek tudatában kell hibaként felróni, ha kell.
    Úgy néz ki most kicsit jobban rákaptak a sci-fi témára. Az Europa nagyon jó volt, az Elysiumot én fenntartással kezelem, mert a District 9 vége is unalmas akcióba fulladt (pedig!) és én a Gravitytől várok inkább többet, még Sandra Bullock ellenére is (Cuarón nagy reménységem, a Children of Men az egyik kedvenc filmem).
    Egyelőre másról még nem tudok, de nyitva tartom a szemem. ;)
    2001 Űrodüsszeia örök misztérium számomra. Egy kiismerhetetlen, megunhatatlan mestermű. Ehhez fogható mélységet manapság nem nagyon várhatunk. :(

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése