Outland

Gyilkos bolygó
Peter Hyams (1981)

Sci-fi lázban égek, szomjazom a nosztalgikus, tudományos fantasztikumot. Valamikor mintha ezt is láttam volna, de nem vagyok biztos benne. A nosztalgia, a szöveges módú katódsugárcsöves kijelzők, a zene, a jó kis 80-as évek filmtempó megvan, bár - mai szemmel nézve - nem feltétlen válik mind az előnyére. A közepe fele kissé untam, mégsem érdemes korán leírni az élményt, a végén ismét élvezhetővé válik. Érdekessége, hogy egy egyszerű üldözéses film, ami nem a földön játszódik. A történet alapján ugyanúgy játszódhatna egy gyárban Detroitban, mint épp egy másik bolygón (innen üdvözlöm a magyar címadókat). Egyébként a látvány egész jó, bár feltűnően hiányzik a mozgás a távoli képekről. Problémám még a dolgozók néma, tartózkodó viselkedése, amit egyszerűen nem tudok hova tenni, teljesen életszerűtlen. Persze akkoriban még nagyon másról szólt a filmkészítés és én most épp erre vágytam. Nézhető, de sokat nem kell várni tőle.   5/10

Megjegyzések