Mr. Holmes

Bill Condon (2015)

Nagyszerű ahogy a szívére öleli a nézőközönség ezt a klasszikus felütésű, hűen klasszikus megvalósítású, klasszikus történetet, de én nem azért vagyok itt, hogy ettől elájuljak. Érezni rajta, hogy ezt klasszikusnak szánták és azon kívül, hogy ez a nevezett szándék messziről kiabál róla, tulajdonképpen nincs is vele semmi komolyabb baj. Csakhogy ettől nekem termékszaga lesz és már látom is magam előtt a roppant méretű kutatáshegyek között töprengő, számoló marketingrészleget meg a statisztikákat meg mindent. Lehet, hogy már a regényben is ez lapult, de lehet, hogy csak én vagyok erre túl érzékeny. Annyi viszont biztos, hogy ez így túl kerek, túl művi. Örömteli, hogy visszafogott és nincs agyonbonyolítva, illetve külön szót érdemel az is, ahogy a hétköznapi dráma vágányára terelik az eredendően detektív-sztorinak induló cselekményt. Azért inkább ennek örüljön a nép, mint egy Szpílbergnek vagy valamelyik tanítványának, de ez azért még elég messze van attól, hogy saját jogán klasszikussá váljon.   6/10

Megjegyzések