Felkészülés meghatározatlan ideig tartó együttlétre

Horvát Lili (2020)

Van egy olyan érzésem, hogy ezeket az új, szimpatikus, magyar filmkészítőket valahogy a hazai szakma kicsit szent tehénként kezeli. Perszet tökre érthető, de azért lássuk meg a hibát ezekben is. Ez a film például nagyon nem talált el engem. Gyakorlatilag az első pillanattól fogva, mindig zavart benne valami. Kezdve Stork Natasával. Aki olyan típus a vásznon (legalábbis itt), hogy minél tovább nézed, annál kiismerhetetlenebb (khm... és szebb is egyszerre). Megállás nélkül kerestem a kapaszkodókat vele kapcsolatban, de nagyon nem éreztem rá a figurájára. Márpedig ha ilyen kevés eszközzel operál egy film, innentől nem volt lehetőségem nyertesként kijönni. A tempó egyenetlen, többször is toporgónak, tétovának éreztem. Mindezek ellenére, amit mond az nagyon tetszik. És egyébként is egy csomó érdeme van. A visszafogottság, az érett humor, a képi világ, a magyar valóság megragadása szuper... Aztán lehet az is, hogy csak nem jó passzban, nem jókor néztem meg. Nekem csupán érdekességnek volt jó.   6/10

Megjegyzések