Our Friend

Gabriela Cowperthwaite (2019)

Biztos sok kritikában előfordulnak majd olyan szavak, hogy felületes, ignoráns, egyoldalú, hatásvadász, illetve ezek szinonímái. Nem véletlen említem én se őket. A kelleténél kicsit túl áramvonalasítottabb és manipulatívabb az élmény. Hogy ez kit mennyire tud/fog zavarni, nehéz belőni. Én simán együtt tudtam élni vele, mivel a karakterek és a kapcsolataik ettől függetlenül végig hitelesek maradtak. Három ilyen kiváló színésszel eleve nyert ügyük volt. De az írás se valami összecsapott oscar bait azonnalfelejtős. Az az aspektusa mondjuk érdekes, hogy eléggé a háttérbe szorítja a friend személyiségének mélyebb oldalát, az indítékait stb. Ha jobban megismertük volna, kikezdhetetlenebb lett volna a film. Az alapanyag miatt viszont teljesen érthető ez a nézőpont. Kivételesen a megbontott időszerkezet is kifejezetten teszett, most nem tudom azt mondani, hogy felesleges húzás lett volna így felépíteni... Én a fent említettek ellenére is teljes mértékben át tudtam élni, úgyhogy nincs mit szépíteni, szanaszét bőgtem magam a végére. És nagyon jól esett.   7/10



Megjegyzések