Pieces of a Woman

Mundruczó Kornél (2020)

Félve álltam neki, illetve bennem volt a dac, hogy úgyis jól lehúzom majd, mert eddig minden Mundruczó filmmel meggyűlt a bajom. A Sigur Rósig tartottam is magam. Persze azonnal felkaptam rá a fejem, mondván micsoda olcsó húzás. "Hát így könnyű!" És tényleg. Mert legyen akármi, ezzel a számmal el lehet adni... Szóval innentől el lettem kapva. Sőt, mondhatni le vagyok nyűgözve. Sokat nő a szemembe az olyan alkotó, aki túl tud lépni önmagán. M.K. pedig rengeteget finomodott (A Jupiter holdját nem láttam), és bár ebben a filmben is tetten érhető a nyilvánvaló túl vehemens magyarázása, de már egyáltalán nem bántó módon. Ezekkel az arányokkal is lehetne bántó, de a nagy jelenetek között lévő, bő lére eresztett, merengő cselekmény szinte tökéletesen tölti meg tartalommal. Súllyal és értelemmel. Emellett rengeteget ad hozzá Benjamin Loeb ügyes fényképezése és a kiváló színészi gárda. Vanessa Kirby zseniálisnak nem mondható, de van valami izgalmas az alakításában. Shia LaBeouf akármekkora paraszt a való életben, a tehetsége a vásznon mindig átüt. Na és Ellen Burstyn hatalmas kifakadása talán a film legerősebb pillanata... Mundruczó Kornélnak mindig nagyon erős mondanivalója van. Én most érzem először azt, hogy végre a filmje is felér hozzá.   8/10

Megjegyzések