L'Argent

A pénz
Robert Bresson (1983)

Most ez nagyon úgy fog kinézni, mint amikor megjött az egyszeri ember művészfilmet nézni. De mit lehet tenni? Nem tudom letagadni magam... Szokás szerint a nyitott énemmel szálltam bele az élménybe, ezt tanusítja az is, hogy úgy jó a feléig próbáltam megmagyarázni magamnak, hogy majd most jön, majd most jön az, ami által értelmet nyer. De nem jött. Ugyanis már a legelejétől nyílt lapokkal játszik Bresson, ebben a filmben csak ennyi van. Elidegenített, érzelemmentes figurák, rideg világ. A humanoidok, az interakcióik, a párbeszédeik mind teljesen életszerűtlenek. Én próbáltam keresni a pluszt, hogy mi a pláne, hogy mi végre ez az előadásmód, de nem jutottam semmire. Illetve csak arra, amire a filmet éltetők is. Azzal a különbséggel, hogy én ezt nem érzem ez pozitívnak. Túl nyilvánvaló, túl egyszerű. Ebben a formában nagyon fárasztó. A legbosszantóbb, hogy gyönyörű a kép és a pasztelles színek, de olyan esetlen a kamerakezelés és a céltalanul kitartott képek, hogy még ennek se lehet rendesen örülni. Ja, igen! A cipőkopogások! Ez a halálom!   4/10

Megjegyzések