Aftersun

Volt egyszer egy nyár
Charlotte Wells (2022)

Kicsit furcsállom, hogy épp ez a film ment nagyot a filmkedvelő körökben. Mellettem simán elment érzelmileg. Csak minimálisan tudtam involválódni, pedig én pont az a korosztály vagyok, akinek még vannak emlékei és élményei ilyen közegből, épp ebből a korból. És ráadásul lányos apuka is vagyok, egy majdnem ennyi idős lánnyal... Elsősorban azzal volt bajom, hogy egy ilyen hangulatfilmhez szerintem egy erős indítás, egy egyértelmű felütés kell, de a legelső valamirevaló interakció a két főszereplő között majdnem a film 2/3-ánál jött. Kevés az infó. Nem derül ki 100%-osan, hogy mi a háttér. Erősek a képek, jók a színészek, de így nem tudom, hogy mit kéne átélnem velük. A fura kameraállás + hangjáték kombó azért kicsit túl lett használva. Illetve a rohadt jó zenék talán túl nyilvánvalóak a film többi részéhez képest. Persze, tudom, nekem semmi nem jó. Mindenesetre nem bántam meg, hogy megnéztem. Egy érvényes, érdekes szerzői film, ehhez nem fér kétség.   6/10

Megjegyzések