Oldboy

Chan-wook Park (2003)

A remake miatt került elő a téma fluxuséknál, és mivel ott 10/10, hát kénytelen voltam újranézni. Már az meglepett, hogy mennyire nem ragadtak meg a jelenetek. Azt azért nem mondanám, hogy olyan volt, mintha új filmet néznék, de hasonló. A véleményem viszont csak határozottabb lett és most már egyértelműen az elutasítás felé hajlik.


Olyan nagyszerű megoldások tömkelege javítja az élményt, mint a folyosói verekedés, az idióta koreai poénok, az idősíkok kezelése (ami egyenesen mesteri szintű) és a csavar, ami erős morális nyomás alá helyezi az embert. De. Megint ott a de. Mit ad ez az emberiségnek? Kinek a fejéből pattan ki ilyen beteg történet? Adhat ez valamilyen lelki, erkölcsi pozitívumot vagy csak a mindenkiben ott lappangó perverzió kielégítése miatt jelent élvezetet (egyeseknek)? Egyáltalán elképzelhető az, hogy emberi lények ilyen módon viselkedjenek, mint a film főszereplői? Ha nem, és ez csak egy fikció, akkor mivégre? Milyen céllal ír valaki ilyen indokolatlanul erőszakos történetet? Miért érzem azt, hogy ezzel rombolják a lelki békémet?
Ilyen kérdések vetődnek fel bennem, de tudom, hogy úgyse lesznek megválaszolva. Ez a film nem nekem készült, mert szerintem inkább káros, mint hogy szórakoztató és hasznos lenne. Ami biztos, hogy nem lehet elmenni mellette. Ez olyan, amit egyszer minden filmkedvelőnek látnia kell. Én most már kétszer is láttam, de egyszerűen nem vagyok képes azt mondani rá, hogy jó. A filmes technika, a remek rendezés és az egzotikus stílus azonban van annyira profi, hogy nem rontsam le az osztályzatot 5/10-nél jobban.

Megjegyzések