The Expendables 2

The Expendables - A feláldozhatók 2.
Simon West (2012)


Kis agyatlankodásra vágytam, megnéztem végre én is. Sejtettem, hogy nem lesz a szívem csücske, mert az első rész sem tetszett, ez viszont borzasztó gyenge. Persze az elején még nagy az öröm, hogy csúcsokat döntöget az akcióhős/filmkocka arány, de gyorsan lelomboznak a tákolt forgatókönyvvel meg a nulldimenziós, elő- és utóélet nélküli karakterekkel. Ahelyett, hogy piedesztálra emelnék a klasszikus akciófilmeket, egyszerűen kifigurázzák saját magukat.
Először is elég lett volna egy egyszerű régi történetet modernebb köntösbe öltöztetni és ráutazni a zsigeri élvezetekre. Majd meg kellett volna támogatni egy normális rendezővel, aki képes az azóta klisékké alakult stílusjegyeket végigvinni a koncepción, mert ezek az akciók álmosítóak (kicsit belealudtam amíg lőttek, bevallom), Schwarzi és Chuck meg kb annyi színészi teljesítményt nyújt, mintha én álltam volna oda felolvasni a szöveget. (Most különösen érdekes megfigyelni ezt, mert pár napja néztem meg a Terminátor újramaszterelt változatát és ott Schwarzi jelenléte egyszerűen hátborzongató. Igaz, akkor mögötte volt James Cameron.) Pedig itt pont a szereplőknek kéne brillírozni. Bruce Willis és (meglepő módon) Jean-Claude Van Damme jó, de a többiek mind felejthetőek. Az egyetlen női szereplőnek is sikerült megtalálni a legjellegtelenebb ázsiai színésznőt... Ja igen! És ki a tököm az a Randy Couture és miért ilyen béna?
A koncepció pedig tetszik. Az újra-felfedezésnek, ahogy a zenében, a filmekben is van értelme és divatja. Csak jól kell csinálni. Amit Refn a Drive-val, Corbijn Az amerikaival meg tudott csinálni, az itt Stallone-éknak nagyon nem megy. Gyorsan összedobált fércmunka, ami csak a nosztalgiára épít és még csak meg se próbálja aktualizálni a karakterek, az ideálok létjogosultságát. A film létezésének ebben formában semmi értelme. Na de majd a 3. rész!   3/10

Megjegyzések

  1. "Ahelyett, hogy piedesztálra emelnék a klasszikus akciófilmeket, egyszerűen kifigurázzák saját magukat."

    Nekem pont ezért tetszett, méghozzá annyira, hogy 2x is megnéztem moziban :) Szerintem az év egyik legjobbja, még túl is szárnyalta az elvárásaimat. Nálam az akciók is odapörköltek és humor is bejött, még másodjára is könnyesre röhögtem magam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Értetlenül állok a kijelentésed előtt. :D
      De örülök, hogy te jól szórakoztál. ;)

      Törlés

Megjegyzés küldése