Argo

Az Argo-akció
Ben Affleck (2012)

Annak ellenére, hogy Casey Affleck jelenlétén kívül semmire nem emlékszem a Gone baby goneból, jó filmnek tartom, legalábbis így maradt meg. A Tolvajok városát viszont imádtam, mert személyes, átélhető történet bankrablással és romantikával, egy igazi különlegesség, nem utolsó sorban lehengerlő rendezéssel. Szóval Ben Affleck részéről a tehetség kipipálva. Aztán jött az hír az Argo készültéről, amit nagyon furcsálltam. Egy érdekes, filmre való történet, de az eddigi munkáihoz képest nagyon nagyot markol, többek között iráni politikával és hazafias amerikaiakkal. Utóbbiról közismert, hogy hitelesen az egyik legnehezebben filmre vihető téma...


És a félelmeim sajnos beigazolódtak. Az elején csak futottam a történet után, a ritmust nagyon nehezen kaptam el. Kb a film közepére éreztem végre kényelmesen magam. Ez is leginkább az oldschool filmes eszközöknek köszönhető, mert a fókusz eléggé homályos. Affleck karaktere esetlen, a bujdokolók - akikkel együtt kellett volna éreznem - súlytalanok, az otthon maradó filmesek szintén, a fogva tartott túszokról meg ne is beszéljünk. Kicsit elveszettnek éreztem magam közben, de a végére összekalapált izgalom szerencsére feledtetni tudta a legtöbb hiányosságot.
Természetesen a megjegyzéseim a helyén kezelendőek. Tudni illik a film jó, de mint a legtöbb blockbuster, csak a felszínt súrolja. Oscart (egy normális világban) semmiképpen nem érdemelne. Ugyanitt üzenem Beni fiúnak, hogy gyorsan húzzon vissza Bostonba!   6/10

Megjegyzések