Yôjû toshi

A bűnös város (Wicked City)
Yoshiaki Kawajiri (1987)

Én naiv, csak úgy nekiálltam. Beleolvasgattam a geekz cikkébe, mondom futurisztikus fantáziatörténet, majd elkalandozok benne. Az indítást - az anime akkori helyzetébe csöppet sem belelátva -, egy amolyan Akira előfutárnak is nevezhetjük. A rajzolás nagyon hasonlít, bár a pontosság és a részletesség itt kilométerekkel gyengébb. Aztán pár perc múlva kéjelgő nyögdécselést hallok, harapós női nemi szervet látok és közben már jön is a jogos kérdőre vonás mögülem: "Mégis mi a francot nézel?". A kérdés jó, de a válasz egyértelmű: ez egy erotikus-sci-fi-horror-fantasy. Sajnos a drámát nem illeszthetem bele a találó stílusleírásba, ez a film legnagyobb hiányossága. Gyorsan lezavarják a cselekmény nagy részét, hogy perverz, bestiális szexet meg véres agressziót vetítsenek helyette. Megvan a maga varázsa, de én kicsit más arányokat favorizálnék.


A történet a közepesnél nem jobb, de igazából sokat nem is számít, mert maga a környezet, a világ amiben játszódik, egy hiteles fantáziavilág. Ebből a szempontból a régi iskolát követi, kezdésnek pár soros alapszituáció felvázolással nyit. Anno ez bevett szokás volt (főleg sci-fiknél), de mára sajnos teljesen kiveszett. Átvette a helyét a szájbarágós, túlbeszélt történet ultra-cgi támogatással. A stílus hőskorának újraidézéseként és egyben valami új létrehozásaként, ordít az élőszereplős újraértelmezésért.   6/10

Megjegyzések